טורקיז

את אבן הטורקיז הביאו לראשונה לאירופה דרך טורקיה. האירופאים שהיו בטוחים שהמקור שלה אכן בטורקיה כינו אותה ״טורקי״, אך הצרפתים היו אלה ששינו את שמה לטורקיז וזה השם שלה עד היום. במקור היא מגיע בכלל מפרס וצבעה תכלת ירקרק. 
אבן הטורקיז הינה בין האבנים העתיקות ואחד משימושיה הנפוצים ביותר בעולם הנו להכנת קמעות ותכשיטים. לאבן הטורקיז יש כוחות משלה ולכן בפרס עד היום מאמינים כי היא משמשת נגד ״עין הרע״.
כמעט שלא ניתן להשיג אבני טורקיז בצבע אחיד, הן לרוב ישלבו כתמים כהים. האנרגיה של אבן הטורקיז נחלקת לשתי נישות עיקריות: סליחה וחיבור פנימה. יש בה מאין יחסי גומלין שכן מצד אחד צבעה הכחול מקשרה לשמים בעוד כתמיה החומים מקשרים אותה לאדמה. יש לטורקיז את היכולת להתחבר לאדם שעושה בה שימוש ולהתאים עצמה לאנרגיות שלו וכך למקסם את יכולותיו. בנוסף, היא בעלת השפעה על הרגש ומספקת עזרה לאנשים שהרגש אצלם חלש. אנשים שעושים בה שימוש מצליחים למצוא את המקום לעזור לאנושות ולכן היא מתאימה לאנשים שמרגישים או בטוחים כי אין להם מה לתרום בעולם שלנו.
סגולות : הטורקיז נחשבת אבן הגנה חזקה במיוחד. כאשר מעניקים טורקיז במתנה, האבן תביא ברכה מיוחדת למקבל. הטורקיז יכולה להביא הקלה לכאבי ראש, בעיות גרון, ריאות, דרכי הנשימה ונגד דלקת פרקים. מישוש האבן מעניק רגיעה, שלווה והקלה. 
חלק קטן מיצירותיי עם אבן הטורקיז :)





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ענבר (אמבר)

פנינה