בחו"ל יודעים לפרגן. למה אנחנו לא?

כמו שסיפרתי בתחילת הבלוג, הקמתי קבוצת פייסבוק בתחילת דרכי, 

לוח מעצבי תכשיטים, תכשיטנות וצורפות

אבל לצערי הרב, אין שם הרבה פרגון, אין תגובות כמו שציפיתי, אין הרבה תמיכה ומחמאות על עבודות שאמנים השקיעו בהם שעות על גבי שעות. זה מעציב ומכעיס כאחד.
לפני כמה ימים חיפשתי קבוצות דומות בחו"ל כדי לקבל מושג על איך מתנהלים דברים אי שם בגולה. מצאתי כמה קבוצות, חיפשתי מה יותר מתאים לי ופרסמתי שני מוצרים שלי.
באופן מיידי קיבלתי המוני תגובות, פרגונים, מלא מלא אהבה שהציפה אותי בהמון ביטחון בכישרון שלי.
בראש שלי חלפו מחשבות של "תתחילי להפיץ ולמכור בחו"ל כי מבינים שם יותר טוב".

תראו,
זה באמת מתסכל שאמן שעובד על יצירה שמעסיקה אותו שעות על גבי שעות לא מקבל פידבק או הערכה מצד אמנים אחרים שיודעים בדיוק כמה השקעה הוקדשה ליצירה שלו. 
אני חושבת שבארץ לא יודעים לפרגן. וחבל.
זו אחת הסיבות שהרבה אנשים יורדים מהארץ. זו אחת הסיבות שהרבה אמנים צעירים לא מאמינים בעצמם. 
היום אני קיבלתי את כל המחמאות שיכולתי לבקש. 
ה"בוסט" המטורף שנתנו לי ביום אחד, יספיק לי להמון זמן של יצירה.
כאמנים אתם בטח תבינו על מה אני מדברת. יש תמיד חששות וחוסר ביטחון ביצירה שלכם. האם השקענו את כל השעות האלה בתכנון, ביצוע וגימור לחינם? האם יקנו את זה בסוף? כי בסופו של דבר, מה שחשוב קצת יותר מהסיפוק ביצירה הוא העובדה שזה גם מכניס כסף. במיוחד למי שזהו "הלחם והחמאה" שלו.
יקיריי, בואו נפרגן ואשמח לפרגן חזרה.
אני מזמינה אתכם להיכנס לדף שלי ולפרגן כי "באמנות פוסעים יחד היד, הראש והלב" (ג'ון ראסקין, מבקר אמנות אנגלי).
שלחו אליי קישורים בתגובות ואשמח לתת פרגון מכל הלב :)


תגובות

  1. כתבת מנישמתך, נכון יש בעיה גם אני שואלת את עצמי הרבה פעמים מה גורם לאנשים להימנע מתגובה ,שיתוף, גם הערות והארות הן חשובות ליוצר , כל פידבק יכול לעזור כמובן אם נעשה בצורה מקצועית והגונה. לפעמים נראה לי שאנשים נמנעים מפחד של העתקה?
    לינק לאתר שלי www.rachelart.co.il
    דף עיסקי רחלא עיצובים


    השבמחק
    תשובות
    1. תודה על המענה שלך :)
      אני באמת לא מבינה את הסיבה.
      לגבי מעתיקים, יש הרבה אנשי מקצוע שעוסקים באותו תחום בדיוק. העתקות יהיו תמיד, לא בהכרח בצורה זהה למקור, אך זו לא סיבה לא לפרגן לאחר שעוסק בתחום כמו שלך או בתחום אחר ממך. כיוצרת את בטח מכירה את השעות הרבות שאת מבלה בתכנון, חשיבה וביצוע הלכה למעשה. לכן, את מגיעה ממקום שמסוגל להבין את אותו אדם שעוסק בתחום אמנות כזה או אחר. אז המעט שניתן לעשות הוא לפרגן. זה נותן תחושה חמימה וטובה שהנה...היצירה שלי יפה גם בעיני האחר.

      מחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ענבר (אמבר)

פנינה

סברובסקי