אמטיסט (אחלמה)

אבן האמטיסט הינה אבן ייחודית בעלת תכונות וסגולות רפואיים. היא מסייעת לאזן את מרכז האנרגיה של הגוף ומומלצת לביצוע מדיטציה. צבעה נע בין סגלגל עז לשקוף.
מקור השם אמטיסט מגיע מיוון ומשמעותו "לא שתוי", זאת משום שאם משלבים איתה אלכוהול (כוס או כלי עשוי אמטיסט) היא מחלישה את השפעתו. היוונים האמינו ביכולתה של האמטיסט למנוע שכרות ולכן היו שותים יין בכוסות העשויות אמטיסט. גם הצבע שלה (סגלגל) מזכיר את צבע היין. בעברית משמעות האבן – אחלמה – יש האומרים מלשון חלום ויש הטוענים מלשון החלמה וחוזק.
האמטיסט שייכת לצ'קרת העין השלישית (העין של הנפש) ויש לה את היכולת להרגיע ולהשקיט את התודעה שלנו. באחיזתה, בעיקר בהצמדה למצח היא מאיטה את מהירות גלי המוח לתדירות בה מתאפשרות רגיעה ומדיטציה. עוזרת לעבור בקלות רבה יחסית למצב של שינה כך שהיא עוזרת למתקשים להירדם ומרגיעה כעס. מצוינת להקלת מתח, מסייעת לנדודי שינה ולסובלים מסיוטים כרוניים. עשויה להקל על מיגרנה.
מספר מקרים בהם רצוי לא להשתמש באמטיסט :-
אנשים שהחיבור לקרקע אצלם אינו מספיק מבוסס: היא מחברת את המשתמשים לתדרים גבוהים ומעודדת ריחוף, לכן לא מומלץ להשתמש בה במקרים כאלה.
אנשים בגמילה: מסמים, אלכוהול, סיגריות וכו'...הסיבה היא שגמילה היא ניתוק מאהבת החיים ומלווה פעמים רבות בסיוטים והזיות והאמטיסט עלולה לגרום להתרחקות מהתהליך מאחר והיא מעודדת ריחוף ואנשים הנמצאים בהליך גמילה חייבים קרקוע במידת האפשר.
ילדים: מתקרקעים בשנותיהם הראשונות, רצוי לא לתת להם אבן המעודדת ריחוף. ילדים רבים נמשכים אל האמטיסט. החל מגיל ההתבגרות אין עם זה בעיה, עד אז מומלץ להימנע.
חולי נפש: במחלות נפש שונות נוצרים קרעים בהילה המאפשרים לאנרגיות חיצוניות לא רצויות לחדור פנימה. האמטיסט המרחיבה את ההילה עלולה להעצים את התהליך ולכן אינה רצויה. חולי נפש מטבעם בעלי רגישות גבוהה ועל פי רוב יחושו רתיעה ממנה.



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ענבר (אמבר)

פנינה

סברובסקי